Nieuws
No-show beleid
Wat is een no-show
Het komt helaas regelmatig voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente verschijnen. Een gemiste afspraak noemen wij een ‘no-show’.
No-show beleid
Met ingang van 1 juni 2025 hebben wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een no-show tarief ingevoerd. Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt als een patiënt niet op zijn/haar afspraak verschijnt. In de vrijgekomen tijd kan geen andere patiënt worden ingepland.
No-show factuur
Patiënten die 2 of meer keer hun afspraak zijn vergeten, kunnen hiervoor een factuur ontvangen.
No-show tarieven
De tarieven voor een no-show bedragen 15 euro voor een enkel consult van 10 minuten en 30 euro voor een dubbel consult van 20 minuten of langer. Hier vallen ook alle consulten bij de assistente en praktijkondersteuner onder.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt een no-show factuur niet.
Baliemedewerker
Per 1 maart werkt op de meeste ochtenden Sanne als baliemedewerker in onze praktijken. Zij is ‘het gezicht van onze praktijk’ en het eerste aanspreekpunt voor onze patiënten die naar de praktijk komen. Ze zal u en andere bezoekers aan de balie te woord staan en zo goed mogelijk helpen. Daarnaast verricht zij veel hand- en spandiensten in de praktijk en houdt zij overzicht over de wachtkamer.
Onze baliemedewerker is niet medisch geschoold dus we vragen u om geen medische vragen aan de balie te stellen. Dit ook vanwege de privacy van uzelf. U kunt dit wel doen middels een telefonisch contact of via MGN (mijn gezondheidsnet).

Sanne